Zmiany w unijnych przepisach a reklamy na Facebooku – co się zmienia?

Facebook

Zmiany w unijnych przepisach a reklamy na Facebooku – co się zmienia?
Z końcem 2020 roku weszły w życie zmiany w unijnych przepisach dotyczących prywatności. Zmiany RODO dotyczą EOG czyli Europejskiego Obszaru Gospodarczego, a to oznacza, że Polska również została nimi objęta. Niektóre funkcje Facebook Ads powiązane z Messengerem przestaną działać, co się zmieni dokładnie? Zmiany dotyczą Messengera i reklam wyświetlanych na tym narzędziu. Jeśli do tej pory korzystałeś
z reklam sponsorowanych, których celem reklamowym były „Wiadomości, ruch i konwersje” musisz wiedzieć, że zmienia się zasada optymalizacji, którą wykonywał Facebook.

Reklamy nie będą optymalizowane pod kątem konkretnej grupy docelowej, jeśli:
• kierujesz reklamy ze strony Facebook pochodzącej z dowolnego z europejskich krajów
• kierujesz reklamy do odbiorców znajdujących w jednym z europejskich krajów objętych zmianami


Całość jednak nie oznacza, że regulacje prawne, które weszły w życie zabraniają wyświetlania reklam z powyższym celem. Cel jest nadal zachowany, jednak Facebook nie będzie przeprowadzał optymalizacji pod kątem doboru osób u których istnieje największa szansa na kliknięcie akurat w Twoją reklamę.

Ponadto podczas wyświetlania kampanii sponsorowanych niedostępny będzie szablon wiadomości „Pozyskiwanie Kontaktów”, kolejna zmiana to brak możliwości wysyłania wiadomości sponsorowanych kierujących do określonego bloku w chatbocie oraz w wersji komputerów znikną przyciski z propozycją np. zadzwonienia (w zamian można użyć funkcji szybkich odpowiedzi Quick Replay). Aby uzyskać podobny efekt reklam można wybrać inne opcje zamienne.

Oficjalne propozycje Facebooka to:
• wybór optymalizacji pod kątem kliknięć linku zamiast optymalizacji pod kątem konwersji i pozyskiwania kontaktów
• wybór szablony „Rozpoczynanie konwersacji” zamiast szablonu „Pozyskiwanie Kontaktów”.

Udostępnij

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Zapisz się do naszego Newslettera

Wypełniając formularz wyrażasz zgodę na kontakt. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajdziesz tutaj: Polityka prywatności, przetwarzania danych osobowych i plików cookies.

Może Cię również zainteresować

Częstochowa

SEO: doskonalenie treści na stronie

Treści na twojej stronie powinny spełniać oczekiwania osoby wyszukującej. Jeśli nie będą nieść za sobą merytorycznego przekazu, twoja strona będzie nieatrakcyjna dla wyszukiwarek. Bez względu

Częstochowa

Różnica między Landing Page a One Page

Landing page i one page – co to jest i czym się charakteryzują. Landing Page i One Page to dwa różne typy witryn internetowych, których

Częstochowa

Nie ma SEO bez fraz kluczowych

Przed nami kolejne zagadnienie dotyczące optymalizacji stron internetowych. Tym razem pochylimy się nad pojęciem fraz kluczowych. To fundament strategii SEO. Odpowiednie frazy, słowa kluczowe, a

small_c_popup

Porozmawiajmy

Chcesz, abyśmy się odezwali i przedstawili ofertę współpracy?