Go Beyond Your Wildest Dreams

Celem brandingu jest bowiem zbudowanie takiego wizerunku marki, który będzie więcej niż rozpoznawalny.

Branding jest niezwykle istotny dla marki. Jeśli zostanie dobrze pokierowany, osadzi na długo naszą markę na rynku i pozwoli nam na nieskrępowany rozwój oraz generowanie regularnych zysków.

Branding

Co to jest branding i kiedy go stosujemy?

Branding to budowanie świadomości marki.  Poniżej podpowiadamy, jak przeprowadzić branding, który pokochają nasi odbiorcy.

Branding – jak to zrobić?

Podstawą dla brandingu jest rzetelna strategia marki. Określa ona najważniejsze wyróżniki marki i jej wartości. Charakteryzuje czym marka jest obecnie oraz to, jaka chce być w przyszłości. 

Posiadanie dokumentu np. Księga Znaku, który definiuje markę, pozwala na wyznaczenie kierunków, dzięki którym będzie można budować jej świadomość wśród odbiorców. 

Celem brandingu jest  zbudowanie takiego wizerunku marki, który będzie więcej niż rozpoznawalny.

Nazwa dla marki

Dla brandingu kluczowe jest dobranie nazwy marki, wymyślenie claimu (sloganu towarzyszącemu marce) oraz zaprojektowanie logo. 

Dlaczego? Te trzy elementy nieustannie powtarzają się w komunikacji i najgłębiej zapadają w pamięć użytkownikom.

Następnym krokiem w tworzeniu wizerunku marki jest system identyfikacji wizualnej, czyli takie dobranie charakterystycznych (np. logo) elementów, które będą na nowo powracać w materiałach i kanałach komunikacji.

Dlaczego to takie ważne?

“Złote łuki” McDonalda, “nadgryzione jabłko” Apple, “swoosh” Nike, Co łączy te obrazy?

Oczywiście oprócz miliardowych zysków  Świetny i zapadający w pamięć branding!

Dawno minęły czasy, kiedy jedynie wielkie korporacje doceniały rolę jaką pełni ten element. Teraz robią to nawet małe, lokalne firmy.

Nie każda istniejąca firma to marka? Na takie miano trzeba starannie zapracować. 

Budowanie świadomości marki

Konsumenci, oprócz tego, że już rozpoznają markę, dodatkowo posiadają określone uczucia, jakie się z nią wiążą.

Dobrze przemyślany projekt brandingu pozwala kreować świadomość marki i tworzyć wizerunek zgodnie z tym co zostało opracowane w strategii.

Skuteczny brand marki- jak zbudować?

Mocny i skuteczny brand zawiera w sobie połączenie umiejętności, wiedzy i doświadczenia, jak również wyjątkowe doznania emocjonalne, dzięki którym wyróżnia się spośród innych marek konkurencyjnych.

Sama marka tworzy coś w rodzaju konceptu, który utożsamiany jest przez konsumentów z konkretnymi produktami lub zakresem usług

Czym jest Brand Book?

Dokumentem, który zbiera efekty brandingu, jest brand book.

Branding – na co uważać?
  • Na „nadmierną” kreatywność, przez którą elementy brandingu nie wpisują się w założenia strategiczne firmy
  • Na pomijanie perspektywy odbiorcy marki, jego preferencji i zachowań
  • Na kopiowanie – przede wszystkim od tych marek, które mają bardzo silną pozycję rynkową
  • Na pomijanie funkcjonalności, zwłaszcza w przypadku akcydensów i projektów digitalowych
  • Na zbytnie eksperymentowanie – wizerunek marki musi być spójny z obszarem, branżą, dziedziną, w której funkcjonujemy.

Piszą o nas

Chcielibyśmy usłyszeć wszystko o tym, kim jesteś i jakie są Twoje potrzeby!

Zadzwoń do nas, napisz do nas, lub umów się

Chętnie porozmawiamy z Tobą i dowiemy się wszystkiego o Twojej firmie

Papillon Media Ewelina Jurczyńska

Co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić?

Group-20

Strony Internetowe

Projektujemy i rozwijamy różne typy wspaniałych stron internetowych.

Location-Icon

Sklepy Internetowe

Niezależnie na jakim etapie sprzedaży jesteś zaprojektujemy Twój sklep

Group-22

grafika & Wideo

Grafiki na stronę, sklepy internetowe i filmy reklamowe

Group-11-Copy

Social Media​​

Uzyskaj większy ruch i większe zaangażowanie klientów

Group-13-Copy

Reklama w Sieci

Skuteczne kampanie Google Ads

content-icon-new

Marketing szeptany

Buyy marekting - Marketing opinii