Zmiany w unijnych przepisach a reklamy na Facebooku – co się zmienia?
Z końcem 2020 roku weszły w życie zmiany w unijnych przepisach dotyczących prywatności. Zmiany RODO dotyczą EOG czyli Europejskiego Obszaru Gospodarczego, a to oznacza, że Polska również została nimi objęta. Niektóre funkcje Facebook Ads powiązane z Messengerem przestaną działać, co się zmieni dokładnie? Zmiany dotyczą Messengera i reklam wyświetlanych na tym narzędziu. Jeśli do tej pory korzystałeś
z reklam sponsorowanych, których celem reklamowym były „Wiadomości, ruch i konwersje” musisz wiedzieć, że zmienia się zasada optymalizacji, którą wykonywał Facebook.
Reklamy nie będą optymalizowane pod kątem konkretnej grupy docelowej, jeśli:
• kierujesz reklamy ze strony Facebook pochodzącej z dowolnego z europejskich krajów
• kierujesz reklamy do odbiorców znajdujących w jednym z europejskich krajów objętych zmianami
Całość jednak nie oznacza, że regulacje prawne, które weszły w życie zabraniają wyświetlania reklam z powyższym celem. Cel jest nadal zachowany, jednak Facebook nie będzie przeprowadzał optymalizacji pod kątem doboru osób u których istnieje największa szansa na kliknięcie akurat w Twoją reklamę.
Ponadto podczas wyświetlania kampanii sponsorowanych niedostępny będzie szablon wiadomości „Pozyskiwanie Kontaktów”, kolejna zmiana to brak możliwości wysyłania wiadomości sponsorowanych kierujących do określonego bloku w chatbocie oraz w wersji komputerów znikną przyciski z propozycją np. zadzwonienia (w zamian można użyć funkcji szybkich odpowiedzi Quick Replay). Aby uzyskać podobny efekt reklam można wybrać inne opcje zamienne.
Oficjalne propozycje Facebooka to:
• wybór optymalizacji pod kątem kliknięć linku zamiast optymalizacji pod kątem konwersji i pozyskiwania kontaktów
• wybór szablony „Rozpoczynanie konwersacji” zamiast szablonu „Pozyskiwanie Kontaktów”.