Zmiany w unijnych przepisach a reklamy na Facebooku – co się zmienia?

Facebook

Zmiany w unijnych przepisach a reklamy na Facebooku – co się zmienia?
Z końcem 2020 roku weszły w życie zmiany w unijnych przepisach dotyczących prywatności. Zmiany RODO dotyczą EOG czyli Europejskiego Obszaru Gospodarczego, a to oznacza, że Polska również została nimi objęta. Niektóre funkcje Facebook Ads powiązane z Messengerem przestaną działać, co się zmieni dokładnie? Zmiany dotyczą Messengera i reklam wyświetlanych na tym narzędziu. Jeśli do tej pory korzystałeś
z reklam sponsorowanych, których celem reklamowym były „Wiadomości, ruch i konwersje” musisz wiedzieć, że zmienia się zasada optymalizacji, którą wykonywał Facebook.

Reklamy nie będą optymalizowane pod kątem konkretnej grupy docelowej, jeśli:
• kierujesz reklamy ze strony Facebook pochodzącej z dowolnego z europejskich krajów
• kierujesz reklamy do odbiorców znajdujących w jednym z europejskich krajów objętych zmianami


Całość jednak nie oznacza, że regulacje prawne, które weszły w życie zabraniają wyświetlania reklam z powyższym celem. Cel jest nadal zachowany, jednak Facebook nie będzie przeprowadzał optymalizacji pod kątem doboru osób u których istnieje największa szansa na kliknięcie akurat w Twoją reklamę.

Ponadto podczas wyświetlania kampanii sponsorowanych niedostępny będzie szablon wiadomości „Pozyskiwanie Kontaktów”, kolejna zmiana to brak możliwości wysyłania wiadomości sponsorowanych kierujących do określonego bloku w chatbocie oraz w wersji komputerów znikną przyciski z propozycją np. zadzwonienia (w zamian można użyć funkcji szybkich odpowiedzi Quick Replay). Aby uzyskać podobny efekt reklam można wybrać inne opcje zamienne.

Oficjalne propozycje Facebooka to:
• wybór optymalizacji pod kątem kliknięć linku zamiast optymalizacji pod kątem konwersji i pozyskiwania kontaktów
• wybór szablony „Rozpoczynanie konwersacji” zamiast szablonu „Pozyskiwanie Kontaktów”.

Udostępnij

Zapisz się do naszego Newslettera

Wypełniając formularz wyrażasz zgodę na kontakt. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajdziesz tutaj: Polityka prywatności, przetwarzania danych osobowych i plików cookies.

Może Cię również zainteresować

Uncategorized

Sztuczna inteligencja (AI) przy tworzeniu stron internetowych

W dzisiejszym dynamicznym świecie internetu, posiadanie atrakcyjnej i funkcjonalnej strony internetowej jest kluczowe dla sukcesu zarówno firm, jak i indywidualnych przedsiębiorców. Jednym z najnowszych trendów

Uncategorized

Strona internetowa – jak stworzyć ją na WordPress

W dzisiejszym digitalnym świecie strona internetowa stało się niezbędne. WordPress jest jedną z najpopularniejszych platform do tworzenia stron internetowych. Jest to łatwe w użyciu narzędzie,

Częstochowa

SEO: doskonalenie treści na stronie

Treści na twojej stronie powinny spełniać oczekiwania osoby wyszukującej. Jeśli nie będą nieść za sobą merytorycznego przekazu, twoja strona będzie nieatrakcyjna dla wyszukiwarek. Bez względu

small_c_popup

Porozmawiajmy

Chcesz, abyśmy się odezwali i przedstawili ofertę współpracy?