Przed nami kolejne zagadnienie dotyczące optymalizacji stron internetowych. Tym razem pochylimy się nad pojęciem fraz kluczowych. To fundament strategii SEO.
Odpowiednie frazy, słowa kluczowe, a także obrazy i video mają ogromne znaczenie przy optymalizacji stron internetowych. Najprościej mówiąc, chodzi o to, aby użytkownik rzeczywiście znalazł na twojej stronie odpowiedź na zapytanie wpisane w wyszukiwarkę. Pomóc mu w tym mają boty, które określają zawartość danego serwisu. Keyword research jest więc jednym z podstawowych elementów strategii odpowiadającej za pozycjonowanie i optymalizację stron internetowych. W skrócie frazy kluczowe opisują, co zawiera dana część witryny.
Oczywiście nie chodzi o to, aby użyć danego słowa nieskończoną ilość razy. Jeśli zastosujemy się do takiej metody Google uzna nasz tekst za nienaturalny. Jak zatem dobierać frazy kluczowe? Musisz przede wszystkim pobawić się trochę we wróżkę i zrozumieć, czego oczekuje odbiorca wpisując konkretne słowa w wyszukiwarkę internetową. Tylko, jeśli zrozumiesz intencję i potrzebę użytkownika, jesteś w stanie dać mu to, czego tak naprawdę szuka. Nie wystarczy, że zaproponujesz odbiorcy dany produkt. Powinieneś dać mu coś więcej. Na przykład co? Chociażby wszelkie niezbędne informacje na jego temat. Posłużmy się przykładem – prowadzisz stronę internetową z karmą dla psów. Poza proponowanymi produktami dobrze by było, gdyby użytkownik znalazł na twojej witrynie inne informacje, np. o sposobach karmienia poszczególnych ras. Jeśli zamieścisz taki wpis, możesz w nim zawrzeć frazy kluczowe, a przy okazji podnieść wartość swojej strony.
Fazy kluczowe możemy podzielić na:
- brandowe (zawierają nazwę marki lub firmy),
- ogólne,
- szczegółowe,
- lokalne (związane z danych miastem, lub regionem),
- długoogonowe (tzw. Long Tail, czyli dokładne i składające się z wielu wyrazów).
Przy planowaniu fraz kluczowych pamiętaj, że w wyszukiwarkę wpisywane są krótkie zapytania, niezależnie od branży. Rzadko kto formułuje długie zdania. Korzystając z wyszukiwarek internetowych posługujemy się przede wszystkim skrótami myślowymi. Chyba się z tym zgodzisz? Frazy kluczowe warto wykorzystywać na przykład w opisach produktów, czy właśnie we wpisach na naszej stronie. Ważne jednak, aby one dobrze rozplanowane na przestrzeni całej witryny.