Treści na twojej stronie powinny spełniać oczekiwania osoby wyszukującej. Jeśli nie będą nieść za sobą merytorycznego przekazu, twoja strona będzie nieatrakcyjna dla wyszukiwarek.
Bez względu na to, czy na swojej stronie internetowej publikujesz różne informacje, czy zamieszczasz tylko opisy oferowanych produktów, wszystkie treści powinny być wysokiej jakości. Nie mogą być też w żaden sposób skopiowane z innych witryn. I nie chodzi tu tylko o to, że przez takie działania twoja strona spadnie w wynikach wyszukiwania. Może to się również wiązać z nieprzyjemnymi konsekwencjami związanymi z naruszeniem praw autorskich.
Unikalność ma więc tutaj kluczowe znaczenie. Dzięki temu możesz mieć pewność, że twoja praca zostanie doceniona przez roboty wyszukiwarki Google, co przełoży się na pozycjonowanie twojej witryny. Ważna jest również długość poszczególnych treści – z analiz wynika, że najbardziej sprawdzają się te o minimalnej długości 2500-3000 znaków na danej podstronie. Jeśli jednak wyczerpałeś dany temat – nie ciąnij go na siłę, aby dobić do tej liczby znaków. Istotne jest to, aby nie pisać tekstów pod wyszukiwarkę, ale pod odbiorców. Muszą więc być one merytoryczne, ciekawe i interesujące. Tak zwane „lanie wody” nie przyniesie ci żadnych korzyści. Jeśli natomiast tworzone przez ciebie treści będą wysokiej jakości, potencjalni klienci spędzą więcej czasu na twojej witrynie. Krótko mówiąc, każdy tekst na stronie powinien być twoją wizytówką. I taka dewiza powinna ci zawsze przyświecać.
Oczywiście przekazanie merytorycznej wiedzy to jedno. Ważna jest również forma jej podania. Nie możesz zaserwować odbiorcy blachy tekstu, bo najzwyczajniej w świecie nie dobrnie do końca. Koniecznie stosuj więc nagłówki – H1 i H2. Poza tym staraj się urozmaicać tekst różnymi wypunktowaniami, czy wyróżnieniami. Pamiętaj, że dla wyszukiwarki Google treści to nie tylko słowo pisane, ale też różnego rodzaju grafiki, GIFy, czy nagrania. Nie mogą być więc one przypadkowe – ich wybór powinien być dokładnie przemyślany.