Messenger i jego możliwości marketingowe

Kontakt z klientami za pośrednictwem… Messengera

Facebookowy komunikator – Messenger – podbił nasze serca. W znaczący sposób wyparł nawet wiadomości smsowe. Z jego usług coraz chętniej korzystają również właściciele firm – to bowiem doskonały i nowoczesny sposób na zareklamowanie swoich usług.

Od niedawna mamy możliwość emitowania klasycznych reklam za pośrednictwem Messengera. Do tej pory mogliśmy jedynie wysyłać wiadomości sponsorowane do użytkowników, którzy wcześniej kontaktowali się z naszą stroną. Zuckerberg i jego ekipa poszła jednak o krok dalej i wciągnęła Messengera w ekosystem reklamowy Facebooka. Zarządza się nimi poprzez Menadżera reklam Facebooka. Dzięki temu mamy możliwość tworzenia i optymalizowania kampanii dla kilku kanałów z jednego miejsca. Do reklam za
pośrednictwem Messengera najlepiej wykorzystać boty. Ogromną zaletą są na przykład automatyczne odpowiedzi. Dzięki nim nie tylko zaoszczędzimy czas, ale również pokażemy, że jesteśmy nowoczesną firmą będącą na bieżąco z wszelkiego rodzaju nowinkami technologicznymi. Oczywiście nie możemy ufać tylko “sztucznej inteligencji”. Sami również musimy prowadzić interakcję z klientami.
Poza tym możemy również umieścić reklamy, które będą pojawiać “między” prowadzonymi przez nas rozmowami – na karcie głównej. Są to tzw. “wiadomości sponsorowane”. Podczas tworzenia reklam w Messengerze mamy do wyboru te same opcje targetowania, co w przypadku tradycyjnych reklam na Facebooku. Można więc kierować je na podstawie informacji o tym, co poszczególni użytkownicy umieścili w swoich profilach, a także interesujących ich stronach, grupach i innych materiałach na Facebooku i
Instagramie. To kryterium również zawiera takie sekcje, jak zainteresowania, zajęcia, ulubiona muzyka, filmy i programy telewizyjne. Jak to działa w praktyce? Po dotknięciu reklamy nastąpi przekierowanie do miejsca docelowego wskazanego podczas tworzenia reklamy – do witryny, aplikacji albo do konwersacji z firmą w Messengerze.
Do reklam możemy wykorzystać również Messenger Day. Dzięki temu możemy w oryginalny sposób zareklamować dany produkt lub poinformować o zbliżającym się wydarzeniu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *