Messenger i jego możliwości marketingowe

Messenger

Kontakt z klientami za pośrednictwem… Messengera

Facebookowy komunikator – Messenger – podbił nasze serca. W znaczący sposób wyparł nawet wiadomości smsowe. Z jego usług coraz chętniej korzystają również właściciele firm – to bowiem doskonały i nowoczesny sposób na zareklamowanie swoich usług.

Od niedawna mamy możliwość emitowania klasycznych reklam za pośrednictwem Messengera. Do tej pory mogliśmy jedynie wysyłać wiadomości sponsorowane do użytkowników, którzy wcześniej kontaktowali się z naszą stroną. Zuckerberg i jego ekipa poszła jednak o krok dalej i wciągnęła Messengera w ekosystem reklamowy Facebooka. Zarządza się nimi poprzez Menadżera reklam Facebooka. Dzięki temu mamy możliwość tworzenia i optymalizowania kampanii dla kilku kanałów z jednego miejsca. Do reklam za
pośrednictwem Messengera najlepiej wykorzystać boty. Ogromną zaletą są na przykład automatyczne odpowiedzi. Dzięki nim nie tylko zaoszczędzimy czas, ale również pokażemy, że jesteśmy nowoczesną firmą będącą na bieżąco z wszelkiego rodzaju nowinkami technologicznymi. Oczywiście nie możemy ufać tylko „sztucznej inteligencji”. Sami również musimy prowadzić interakcję z klientami.
Poza tym możemy również umieścić reklamy, które będą pojawiać „między” prowadzonymi przez nas rozmowami – na karcie głównej. Są to tzw. „wiadomości sponsorowane”. Podczas tworzenia reklam w Messengerze mamy do wyboru te same opcje targetowania, co w przypadku tradycyjnych reklam na Facebooku. Można więc kierować je na podstawie informacji o tym, co poszczególni użytkownicy umieścili w swoich profilach, a także interesujących ich stronach, grupach i innych materiałach na Facebooku i
Instagramie. To kryterium również zawiera takie sekcje, jak zainteresowania, zajęcia, ulubiona muzyka, filmy i programy telewizyjne. Jak to działa w praktyce? Po dotknięciu reklamy nastąpi przekierowanie do miejsca docelowego wskazanego podczas tworzenia reklamy – do witryny, aplikacji albo do konwersacji z firmą w Messengerze.
Do reklam możemy wykorzystać również Messenger Day. Dzięki temu możemy w oryginalny sposób zareklamować dany produkt lub poinformować o zbliżającym się wydarzeniu.

Udostępnij

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Zapisz się do naszego Newslettera

Wypełniając formularz wyrażasz zgodę na kontakt. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajdziesz tutaj: Polityka prywatności, przetwarzania danych osobowych i plików cookies.

Może Cię również zainteresować

Częstochowa

SEO: doskonalenie treści na stronie

Treści na twojej stronie powinny spełniać oczekiwania osoby wyszukującej. Jeśli nie będą nieść za sobą merytorycznego przekazu, twoja strona będzie nieatrakcyjna dla wyszukiwarek. Bez względu

Częstochowa

Różnica między Landing Page a One Page

Landing page i one page – co to jest i czym się charakteryzują. Landing Page i One Page to dwa różne typy witryn internetowych, których

Częstochowa

Nie ma SEO bez fraz kluczowych

Przed nami kolejne zagadnienie dotyczące optymalizacji stron internetowych. Tym razem pochylimy się nad pojęciem fraz kluczowych. To fundament strategii SEO. Odpowiednie frazy, słowa kluczowe, a

small_c_popup

Porozmawiajmy

Chcesz, abyśmy się odezwali i przedstawili ofertę współpracy?