Jeszcze niedawno, sformułowanie „nie ma cię na facebooku-nie istniejesz, odnosiło się tylko do osób prywatnych. Coraz częściej jednak można się też odnieść do przedsiębiorstw. Jeśli firma nie posiada swoich profili w mediach społecznościowych, to często osoby, które „żyją społecznością wirtualną”, będą niewiele wiedziały o Twojej marce. Czym jest marketing społecznościowy? Jakie wybrać media dla swojej branży? Jakie działania podejmować aby najlepiej wykorzystać potencjał social media?

Co to jest social media marketing i jakie oferuje możliwości?

Social media marketing – to grupa działań marketingowych, mających na celu wygenerowanie ruchu na swoich stronach internetowych, za pośrednictwem mediów społecznościowych. 

Najpopularniejszymi mediami obecnie są facebook i instagram. Te serwisy są najczęściej używane przez marki w kampaniach długofalowych. To popularne rozwiązanie jest darmowe (płatne są reklamy) i bardzo proste w użyciu. Dzięki profilom w mediach społecznościowych można dotrzeć do dużej ilości odbiorców, ale należy też uważać na to co się publikuje w swoich kanałach. Nieumiejętne wykorzystanie może być bardzo przykrych w skutkach konsekwencji. W jakimkolwiek przypadku publikacji czegokolwiek w internecie, należy liczyć się z tym, że tam nic nigdy nie ginie. Można nawet zaryzykować stwierdzenie: cokolwiek opublikowałeś, może zostać użyte przeciwko Tobie 🙂

Wady i zalety social media marketingu

Zalety:

  • bezpośredni kontakt z klientem;
  • duży zasięg informacji;
  • duża grupa potencjalnych odbiorców;
  • szybkość rozprzestrzeniania się informacji.

Wady

  • możliwość powstania sytuacji kryzysowej;
  • duży szum informacyjny;
  • brak kontroli nad przekazywanymi informacjami.

Influencer marketing co to takiego?

Influencer marketing to dość świeża dziedzina marketingu bazująca na rozpoznawalności i pozycji osób zaangażowanych w promocję. Influencerem może być bloger, vloger, właściciel popularnego konta w mediach społecznościowych lub ekspert w danej dziedzinie dzielący się swoją opinią w Internecie.

Największą zaletą współpracy z influencerem przy promocji marki jest duża wiarygodność jego komunikatów. Jest to nie tylko bardziej wiarygodne od tradycyjnych reklam, ale i powoduje większe zaangażowanie. Influencer marketing przypomina marketing rekomendacji, jednak koncentruje się wyłącznie na opinii wpływowych internautów.

Poproś o indywidualną wycenę lub umów się na spotkanie