Marketing szeptany
Marketing szeptany (ang. buzz marketing) to nowa gałąź marketingu, która uważana jest za jedno z najskuteczniejszych narzędzi promocji w sieci.
Idea buzz marketingu polega na tym, że jest to forma nienachalna i naturalna. Wywołuje dyskusję na temat danej marki. W przeciwieństwie do płatnych reklam np. w wyszukiwarce, czy mediach społecznościowych, w marketingu szeptanym użytkownicy nie są nakłaniani do kupna.
Marketing XXI wieku?
O sile rekomendacji można przekonać się szczególnie w internecie. Użytkownicy przed zakupem chcą zasięgnąć opinii innych, sprawdzić oceny, obejrzeć recenzje i na bazie tych informacji podjąć decyzję o zakupie
Dzięki marketingowi szeptanemu nie tylko promujemy produkt, ale także budujemy zaangażowane sieci społeczne.
Casual marketing
– równoległe działania wspierające priorytetowe zadanie marketingu szeptanego.
Marketing wirusowy
polega na stworzeniu treści chętnie udostępnianych przez użytkowników np. memów, gifów. Ważne aby taka treść dostarczała pozytywnych skojarzeń z produktem i nie posiadała znamion reklamy.
Community marketing
polega na promowaniu produktów firmy poprzez zaangażowanie się w dyskusję na forach internetowych, grupach społecznościowych itp.
Trendsetting
polega na wykreowaniu nowych trendów z zastosowaniem danego produktu/marki. Najczęściej angażuje się w takie projekty osoby wpływowe, których konsumenci chcą naśladować.
Brand blogging
polega na wykorzystaniu sfery blogowej do promocji produktu/usługi/marki. Mogą być połączone z trendsetting.
Cause marketing
polega na wspieraniu kwestii społecznych ważnych dla grupy docelowej, po to, aby zdobyć zaufanie i umocnić autorytet marki (np. zdrowy styl życia, ekologia, tolerancja).
Evangelist marketing
polega na wykreowaniu grupy konsumentów tzw. ewangelistów danej marki, którzy mocno się z nią utożsamiają i chcą ją promować wśród swoich znajomych. Przykładem może być marka Harley Davidson, która wykreowała swoich wyznawców – harleyowców.
Product seeding
polega na udostępnieniu testerów produktu tzw. liderom opinii w sieci (influencerom, blogerom), którzy poprzez recenzję produktu np. w formie wideo, rozpoczną na niego modę.
Marketing szeptany według Wikipedii to: działania marketingowe mające za zadanie dotarcie z informacją marketingową do odbiorcy za pośrednictwem „spontanicznego” przekazu ustnego.
Jedną z najbardziej skrzywdzonych przez pozycjonerów form marketingu jest marketing szeptany.
Warto pamiętać, że działania spamerskie nie są tożsame z buzz marketingiem.
Dowiedz się więcej
Rodzaje marketingu szeptanego
Marketing szeptany powinien być etyczny. Więcej na temat etyki buzz marketingu można znaleźć stronie WOMMA (Word Of Mouth Marketing Association).
Marketing szeptany ma również kilkarodzajów.
Myślimy przyszłościowo
by spełniać potrzeby firm
Jesteśmy profesjonalni, doświadczeni i myślimy przyszłościowo. Żyjemy w cyfrowym świecie i jesteśmy tam przez całą dobę, aby być na bieżąco i zaspokoić Twoje potrzeby.
możesz na nas liczyć
Liczy się wynik
Jesteśmy grupą kreatywnych głów. Tworzymy projekty z nutką empatii. Mimo, że czasem dzieli nas odległość, tworzymy więzi i jednoczymy się dla większego wyniku.
Ponieważ wiemy, że kiedy poświęcamy czas, zespół dzieli się owocami pracy, a zaangażowanie w ten wspólny cel przynosi korzyści wszystkim.
Zawsze wymagaj
Najlepsza praktyka
Dzięki Twoim wymaganiom chętnie się rozwijamy. Zawsze, jeśli to możliwe wymagaj od nas więcej. Jesteśmy otwarci, a Ty? Czy potrafisz mówić o swoich potrzebach?
Niezależnie od tego czy prowadzisz mały biznes czy dużą markę - znajdziesz tutaj to czego potrzebujesz w konkurencyjnej cenie
Jak zlecać marketing szeptany?
Usługa może być realizowana, jak wszędzie indziej, na bardzo różnym poziomie jakości. Jeżeli jeden post szeptacz wycenia na 5 złotych, to liczmy się z tym, że albo spamuje, albo dopiero stawia swoje pierwsze kroki.
- wyglądają na naturalne i spontaniczne
- są umieszczone we właściwych miejscach w internecie
- są na temat i cechują się poprawnością językową
- są odpowiedzią na dyskusję tematyczną
Oto najczęściej popełniane grzechy -szeptaczy
- szeptacz nie posługuje się poprawną polszczyzną
- szeptacz nie zaznajomił się z produktem, tematem, i pisze bzdury
- szeptacz zakłada konto na danym forum i od razu dodaje komercyjne wątki
- szeptacz publikuje posty na forum nieaktywnym, gdzie jest np. 5 użytkowników
- szeptacz nie szuka odpowiednich miejsc do puplikacji, tylko zakłada nowe wątki
- szeptacz pisze dokładnie ten sam tekst na wielu forach
- szeptacz pisze o dziedzinie niespójnej z tematyką forum lub grupy
- szeptacz pisze na forum już od dawna zaspamowanym
Zalety marketingu szeptanego
- Możliwość szybkiego dotarcia do szerokiej grupy potencjalnych klientów.
- Łatwy sposób na zbudowanie pozytywnego wizerunku danej marki.
- Możliwość zwiększenia ruchu na stronie, co przekłada się na zwiększenie konwersji i tym samym większe zyski.
- Niski koszt prowadzenia tego typu działań marketingowych.
- Szybki efekt w stosunkowo krótkim czasie.
- Bezpośredni kontakt z klientem to szansa na poznanie jego potrzeb i upodobań, co później można przełożyć na dostosowanie oferty do oczekiwań odbiorców.
- Możliwość zdobycia zaufania klientów i zbudowania z nim długotrwałej relacji.
piszą o nas
Poznaj nasz zespół
Karina
Paula
Mariusz
Daniel
Kasia G.
Chcielibyśmy usłyszeć wszystko o tym, kim jesteś i jakie są Twoje potrzeby!
Zadzwoń do nas, napisz do nas, lub umów się
Chętnie porozmawiamy z Tobą i dowiemy się wszystkiego o Twojej firmie
Telefon: 694-411-766
mail: biuro@papillonmedia.pl