PAPILLON MEDIA

Edge Rank – co to jest?

EdgeRank to algorytm określający wyświetlanie postów w Aktualnościach użytkowników. Algorytm ocenia, czy dany wpis jest ciekawy dla fanów, a jeśli tak, to w jakiej grupie. Wpisy, które przebiją się wśród innych muszą być zatem interesujące dla użytkownika – zaangażować i zachęcić do interakcji. EdgeRank wpływa bezpośrednio na zasięg postów. Ma w związku z tym ogromne znaczenie dla pracy administratorów fanpage’y – muszą oni przykładać szczególną uwagę do publikowanych postów (publikowanie czegokolwiek kiedykolwiek – jak to było kiedyś, w czasach początków Facebooka, już nie wystarcza).

edgerank – socialbakers
Źródło: socialbakers.com

Time Decay – oznaczający świeżość i aktualność wpisu. Czyli im post nowszy, tym większe prawdopodobieństwo, że zostanie on wyświetlony, z biegiem czasu to prawdopodobieństwo relatywnie spada.

Affinity – tłumaczony jako intensywność interakcji, czyli to, z kim i w jaki sposób najczęściej użytkownicy komunikują się na Facebooku. System ocenia, których stron (i innych użytkowników) statusy użytkownik lubi, które wpisy komentuje czy udostępnia i w przyszłości wyświetla częściej aktualności od tych fanpage’y/użytkowników. Co ważne, najbardziej istotne są obustronne działania – by wskaźnik Affinity był wyższy, ważna jest interakcja z obu stron (komentarze do wpisów fanpage’a i jego odpowiedzi na te komentarze).

Weight – czyli waga aktywności. Premiowane są te aktywności, które wymagają od użytkownika większego zaangażowania. Najwyżej w skali znajdują się udostępnienia, które „ważą” więcej niż komentarze, a te ważą więcej niż kliknięcia „lubię to” (szacuje się, że 4 kliknięcia „lubię to” są równoznaczne wadze 1 komentarza, a 2 komentarze ważą tyle ile 1 udostępnienie).

EdgeRank wydaje się być bezwzględny. Algorytm skutecznie uniemożliwia dotarcie postów do wszystkich fanów strony. Zamieszanie z wyświetlaniem postów ma oczywiście jeden cel – Facebook dąży do tego, by w komunikacji z fanami coraz większą rolę odgrywały posty promowane („jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze”…).

EdgeRank wymusza także na adminach stronach przygotowywanie i publikowanie coraz ciekawszych i bardziej angażujących wpisów. Dobry post to taki, który wzbudzi spore emocje wśród użytkowników, które sprowokują ich do aktywności – do dyskusji w komentarzach lub do udostępnień. Taki post będzie lubiany, komentowany, udostępniany. Jeśli w chwili publikacji post zostanie pozytywnie odebrany przez fanów, automatycznie zostanie wyświetlony pozostałym użytkownikom, których EdgeRank początkowo nie brał pod uwagę.

Udostępnij

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Subscribe To Our Newsletter

Get updates and learn from the best

Może Cię również zainteresować

Częstochowa

Zwiększ zasięg postów na facebook

Zmiana algorytmu Facebooka, a co za nią idzie, spadający zasięg postów, spędzają sen z powiek niejednemu administratorowi. Oczywiście, najprostszym i najbardziej skutecznym sposobem na zwiększenie

Częstochowa

Messenger i jego możliwości marketingowe

Kontakt z klientami za pośrednictwem… Messengera Facebookowy komunikator – Messenger – podbił nasze serca. W znaczący sposób wyparł nawet wiadomości smsowe. Z jego usług coraz

small_c_popup.png

Porozmawiajmy

Chcesz, abyśmy się odezwali i przedstawili ofertę współpracy?