Marketing Szeptany

marketing Opinii, buzz marketing

Marketing szeptany

Marketing szeptany (ang. buzz marketing) to nowa gałąź marketingu, która uważana jest za jedno z najskuteczniejszych narzędzi promocji w sieci. 

Idea buzz marketingu polega na tym, że jest to forma nienachalna i naturalna. Wywołuje dyskusję na temat danej marki. W przeciwieństwie do płatnych reklam np. w wyszukiwarce, czy mediach społecznościowych, w marketingu szeptanym użytkownicy nie są nakłaniani do kupna.

Marketing XXI wieku?

O sile rekomendacji można przekonać się szczególnie w  internecie. Użytkownicy przed zakupem chcą zasięgnąć opinii innych, sprawdzić oceny, obejrzeć recenzje i na bazie tych informacji podjąć decyzję o zakupie

Dzięki marketingowi szeptanemu nie tylko  promujemy produkt, ale także budujemy zaangażowane sieci społeczne.

Casual marketing

– równoległe działania wspierające priorytetowe zadanie marketingu szeptanego.

Marketing wirusowy

polega na stworzeniu treści chętnie udostępnianych przez użytkowników np. memów, gifów. Ważne aby taka treść dostarczała pozytywnych skojarzeń z produktem i nie posiadała znamion reklamy.

Community marketing

 polega na promowaniu produktów firmy poprzez zaangażowanie się w dyskusję na forach internetowych, grupach społecznościowych itp.

Trendsetting

polega na wykreowaniu nowych trendów z zastosowaniem danego produktu/marki. Najczęściej angażuje się w takie projekty osoby wpływowe, których konsumenci chcą naśladować.

Brand blogging

polega na wykorzystaniu sfery blogowej do promocji produktu/usługi/marki. Mogą być połączone z trendsetting.

Cause marketing

polega na wspieraniu kwestii społecznych ważnych dla grupy docelowej, po to, aby zdobyć zaufanie i umocnić autorytet marki (np. zdrowy styl życia, ekologia, tolerancja).

Evangelist marketing

 polega na wykreowaniu grupy konsumentów tzw. ewangelistów danej marki, którzy mocno się z nią utożsamiają i chcą ją promować wśród swoich znajomych. Przykładem może być marka Harley Davidson, która wykreowała swoich wyznawców – harleyowców.

Product seeding

polega na udostępnieniu testerów produktu tzw. liderom opinii w sieci (influencerom, blogerom), którzy poprzez recenzję produktu np. w formie wideo, rozpoczną na niego modę.

Marketing szeptany według Wikipedii to: działania marketingowe mające za zadanie dotarcie z informacją marketingową do odbiorcy za pośrednictwem „spontanicznego” przekazu ustnego.

Jedną z najbardziej skrzywdzonych przez pozycjonerów form marketingu jest marketing szeptany. 

Warto pamiętać, że działania spamerskie nie są tożsame z buzz marketingiem. 

Dowiedz się więcej

Rodzaje marketingu szeptanego

Marketing szeptany powinien być etyczny.  Więcej na temat etyki buzz marketingu można znaleźć stronie WOMMA (Word Of Mouth Marketing Association).

Marketing szeptany ma również kilkarodzajów.

Myślimy przyszłościowo

by spełniać potrzeby firm

Jesteśmy profesjonalni, doświadczeni i myślimy przyszłościowo. Żyjemy w cyfrowym świecie i jesteśmy tam przez całą dobę, aby być na bieżąco i zaspokoić Twoje potrzeby.

możesz na nas liczyć

Liczy się wynik

Jesteśmy grupą kreatywnych głów. Tworzymy projekty z nutką empatii. Mimo, że czasem dzieli nas odległość, tworzymy więzi i jednoczymy się dla większego wyniku.

Ponieważ wiemy, że kiedy poświęcamy czas, zespół dzieli się owocami pracy, a zaangażowanie w ten wspólny cel przynosi korzyści wszystkim.

Zawsze wymagaj

Najlepsza praktyka

Dzięki Twoim wymaganiom chętnie się rozwijamy. Zawsze, jeśli to możliwe wymagaj od nas więcej. Jesteśmy otwarci, a Ty? Czy potrafisz mówić o swoich potrzebach?

Praca przy laptopie

Niezależnie od tego czy prowadzisz mały biznes czy dużą markę - znajdziesz tutaj to czego potrzebujesz w konkurencyjnej cenie

Jak zlecać marketing szeptany?

Usługa może być realizowana, jak wszędzie indziej,  na bardzo różnym poziomie jakości. Jeżeli jeden post szeptacz wycenia na 5 złotych, to liczmy się z tym, że albo spamuje, albo dopiero stawia swoje pierwsze kroki. 

Z naszego doświadczenia najlepsze publikacje to takie, które:
  • wyglądają na naturalne i spontaniczne
  • są umieszczone we właściwych miejscach w internecie
  • są na temat i cechują się poprawnością językową
  • są odpowiedzią na dyskusję tematyczną 
Z naszego doświadczenia, post powinien kosztować od 25 do 80 zł

Oto najczęściej popełniane grzechy -szeptaczy

Zalety marketingu szeptanego

piszą o nas

Poznaj nasz zespół

Karina

Social Media & Copywriter

Paula

Content Designer

Mariusz

Social Media & Copywriter

Daniel

Graphic & Video Designer

Kasia G.

Account Manager

Chcielibyśmy usłyszeć wszystko o tym, kim jesteś i jakie są Twoje potrzeby!

Zadzwoń do nas, napisz do nas, lub umów się

Chętnie porozmawiamy z Tobą i dowiemy się wszystkiego o Twojej firmie

Papillon Media Ewelina Jurczyńska
small_c_popup

Porozmawiajmy

Chcesz, abyśmy się odezwali i przedstawili ofertę współpracy?