PAPILLON MEDIA

Zmiany w unijnych przepisach a reklamy na Facebooku – co się zmienia?

Zmiany w unijnych przepisach a reklamy na Facebooku – co się zmienia?
Z końcem 2020 roku weszły w życie zmiany w unijnych przepisach dotyczących prywatności. Zmiany RODO dotyczą EOG czyli Europejskiego Obszaru Gospodarczego, a to oznacza, że Polska również została nimi objęta. Niektóre funkcje Facebook Ads powiązane z Messengerem przestaną działać, co się zmieni dokładnie? Zmiany dotyczą Messengera i reklam wyświetlanych na tym narzędziu. Jeśli do tej pory korzystałeś
z reklam sponsorowanych, których celem reklamowym były „Wiadomości, ruch i konwersje” musisz wiedzieć, że zmienia się zasada optymalizacji, którą wykonywał Facebook.

Reklamy nie będą optymalizowane pod kątem konkretnej grupy docelowej, jeśli:
• kierujesz reklamy ze strony Facebook pochodzącej z dowolnego z europejskich krajów
• kierujesz reklamy do odbiorców znajdujących w jednym z europejskich krajów objętych zmianami


Całość jednak nie oznacza, że regulacje prawne, które weszły w życie zabraniają wyświetlania reklam z powyższym celem. Cel jest nadal zachowany, jednak Facebook nie będzie przeprowadzał optymalizacji pod kątem doboru osób u których istnieje największa szansa na kliknięcie akurat w Twoją reklamę.

Ponadto podczas wyświetlania kampanii sponsorowanych niedostępny będzie szablon wiadomości „Pozyskiwanie Kontaktów”, kolejna zmiana to brak możliwości wysyłania wiadomości sponsorowanych kierujących do określonego bloku w chatbocie oraz w wersji komputerów znikną przyciski z propozycją np. zadzwonienia (w zamian można użyć funkcji szybkich odpowiedzi Quick Replay). Aby uzyskać podobny efekt reklam można wybrać inne opcje zamienne.

Oficjalne propozycje Facebooka to:
• wybór optymalizacji pod kątem kliknięć linku zamiast optymalizacji pod kątem konwersji i pozyskiwania kontaktów
• wybór szablony „Rozpoczynanie konwersacji” zamiast szablonu „Pozyskiwanie Kontaktów”.

Udostępnij

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Subscribe To Our Newsletter

Get updates and learn from the best

Może Cię również zainteresować

Częstochowa

Zwiększ zasięg postów na facebook

Zmiana algorytmu Facebooka, a co za nią idzie, spadający zasięg postów, spędzają sen z powiek niejednemu administratorowi. Oczywiście, najprostszym i najbardziej skutecznym sposobem na zwiększenie

Częstochowa

Messenger i jego możliwości marketingowe

Kontakt z klientami za pośrednictwem… Messengera Facebookowy komunikator – Messenger – podbił nasze serca. W znaczący sposób wyparł nawet wiadomości smsowe. Z jego usług coraz

small_c_popup.png

Porozmawiajmy

Chcesz, abyśmy się odezwali i przedstawili ofertę współpracy?